Maxibit historia

Hur det hela började

På 70-talet var mässgolvet den enda platsen för business to business företag att träffa sina kunder. Snickare och inredare anställdes för att bygga montrar, och när utställningen var över rullade de in containers och allt slängdes som skräp. Det fanns inget bärbart och återanvändbart marknadsföringsverktyg.

Sedan kom oljekrisen tillsammans med ett nyfött miljötänkande. Erik Ahlberg startade Maxibit för att tillhandahålla kvalitetsmarknadsföringsverktyg till ledande varumärken. 1978 introducerade han världens första patenterade bärbara display – Original 8, en lätt, portabel och återvinningsbar bärbar skärm som var miljövänlig och byggd för mer kraftfull marknadsföring. Plötsligt kunde företag använda sitt marknadsföringsmaterial om och om igen. Man var inte längre begränsad till mässan, de kunde nu ordna presentationer var som helst och när som helst – en sann marknadsförings revolution!

Den första promotionskampanjen.

En portabel familj

Maxibits tidslinje